Home > Feather Nest

FEATHERS NEST

20 X 20 X20 cm

Pheasant feathers on sculpture by Toni Porto.

The collaboration to create this piece begins with the mutual fascination for Toni Porto’s woodturning work and Henar Iglesias’ feathers. There are obvious similarities in the nature of the materials we use: wood and feathers. Both come from nature and coexist closely in their environment, as trees and birds constantly interact and mutually benefit from each other.

The concept of the cavity in the wood where the bird takes shelter, and the bird making the nest more comfortable with some of its plumage. In this symbiosis, it feeds back into its lightness while the iridescence of the feather adds light to the sinuosity of the form, imbuing it with life in motion.

Plumas de faisán sobre escultura de Toni Porto.

La colaboración para crear esta pieza comienza con la fascinación mutua del trabajo de torno de madera de Toni Porto y las plumas de Henar Iglesias. Existen obvias coincidencias en la naturaleza de los materiales que utilizamos: madera y plumas. Ambos provienen de la naturaleza y conviven de manera muy estrecha en su entorno, pues árboles y pájaros conviven constantemente y se retroalimentan.

La idea del hueco en la madera donde se refugia el ave y el ave haciendo el nido más confortable con parte de su plumaje. En esta simbiosis se retroalimenta en su ligereza al tiempo que la iridiscencia de la pluma aporta luz a sinuosidad de la forma dotándola de vida en movimiento.